L’Angolo de la Wanda – Febbraio 1997 – “Gran Galà al Filarmonico”
…a cura di Graziano M. Cobelli
gcobelli05@gmail.com
Quatro Ciàcoe: da Verona
“Gran Galà al Filarmonico”
O’ senpre sostegnù a spada trata che no’ gh’è gnente che ‘na dona no’ la possa far ben come el la fa un omo.
‘Sta me convinsion la gà ‘vudo ‘n’altra conferma al teatro Filarmonico de Verona el giorno de l’Epifania quando a diriger l’orchestra lirico sinfonica de Verona è montà sul podio ‘na giovane, bravissima e ànca bela diretrice: Elisabetta Maschio.
Diplornada al conservatorio de Milan, la s’à dedicà, soto la guida de E. Muller e G. Kuhn, del qual l’è stà assistente dal 1989 al 1992, ai studi de diression d’orchestra e za dal 1987 l’à tacà a laorar come maestro sostituto nei più grandi teatri italiani e europei. Nel 1991 l’à debutà dirigendo el Trovador co’ l’orchestra de Budapest, fasendo po’ tournee in Messico e Spagna. Da alora, tante i è stà le incizioni discografiche e i successi in tuto el mondo e, visto la longa cariera che la ga davanti (l’è del 1964) cissà mai quanto e quanto ben ghe ne sentiremo ancora parlar.
Soto el gesto fluido, magico de la so bacheta, s’à alternà con le mejo arie del repertorio lirico, la giovane e brava mesosoprano Laura Brioli, laureada, tra l’altro, in lengue e leteratura straniere a Urbino. El baritono Massimiliano Gagliardo; ‘na voçe molto prometente. ‘Sto cantante ligure, l’à debutà a soli 22 ani e no’ l’è dificile pronosticar che ‘l deventerà in poco tenpo ‘na stela de prima grandessa, nel so canpo.
Ànca el tenor Andrea La Rosa, (26 ani) vinçidor de importanti concorsi, l’à fato la so òtima figura! Idem par el basso Simone Alberghini che’l n’à fato sentir ‘na “calunnia” dal Barbier de Siviglia degna de’n bon e generale spelamento de man. Pura Alberghini (giovanissimo) l’à vinto importanti concorsi, debutando nel ’93 al Regio de Torin.
Ma el piato forte l’è stà la nostra splendida Alida Ferrarini! La brava soprano villafranchese, l’à cantà sfodrando ‘na tale belessa e perfession da far vègnar zo i calsinassi dal sofito, tanto forti, entusiastici e interminabili i è stadi i aplausi.
La bravura de la nostra Alida l’è oramai riconossuda unanimemente in tuto el mondo, cusi pura la so gentilessa, la so simpatia e modestia: virtù pitosto rare nel mondo dela lirica, in particolare, e del spetacolo, in generale.
Do sinfonie e do intermesi, tra i quai quele splendide de la Cavaleria Rusticana de Mascagni e de la Manon de Puccini, gà dà modo a l’orchestra e ala so bravissima Diretrice, de dimostrar la so grande preparassion suportada da quel’autentica passion che fa parlar i strumenti con, par sugeridori, el cor e l’anima.
Un concerto memorabile del qual gh’emo da ringrassiar la coop. “Martina 90”, l’Academia Filarmonica de Verona e l’Ente Arena.
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Voglio informare di una piccola soddisfazione anche per Q.C.: Domenica 22 dicembre ’96 alle ore 22,45 su RAI1 è andata in onda la Cavalleria Rusticana, diretta dal grande Maestro Muti. Farà piacere apprendere che il tenore, che copriva il ruolo di Turiddu era JOSE CURA… cioè I’argentino al quale ho dedicato l’articolo apparso su Q.C. – novembre 1991 (n° 11). La nostra rivista è stata la prima in assoluto, in Italia, ad occuparsi di questo tenore che sta viaggiando verso successi folgoranti in campo internazionale. Tanto per dire… ha un contratto fino al 2000 con la Scala di Milano dove a gennaio ha fatto l’Otello con l’orchestra filarmonica di Berlino diretta dal Maestro Abbado. Nel 1991 viveva a Cerro Veronese con la moglie ed un bimbo (ora ne ha tre, a soli 28 anni) quasi in miseria, in un appartamento senza neppure il riscaldamento. lo ho cercato di trovargli un ingaggio in Arena o al Filarmonico ma tutto l’Ente Lirico e i vari circoli lirici mi hanno chiuso la porta in faccia, asserendo che Josè non valeva nulla. Fu allora che mandai il pezzo che è apparso sul n° 11 de1991. Ora, vive a Parigi (perché qui gli hanno negato la cittadinanza) in una bella villa. Ha già cantato in varie nazioni: Inghilterra, America, Belgio, Francia, ecc… e anche qui ha sfondato alla grande. Il giornale di Torino, qualche tempo fa, lo ha definito “il nuovo Del Monaco”. Quella sera mi sono presa la soddisfazione di mettere davanti al televisore un sacco di gente (anche dell’Ente lirico) e mi sono goduta un sacco! Si vede che di voci me ne intendo e mi pare di averlo dimostrato. L’articolo su Q.C. glielo avevo tradotto in italiano e il nostro giornale con traduzione allegata è andato in Argentina a dimostrazione che qui in Italia qualcuno credeva in Josè. Sentiste che voce, ha! Inoltre “ha scena”, sa recitare ed ha anche una notevole prestanza fisica. Questo fatto è la dimostrazione che Q.C. non è un “giornaletto”, ma un giornale serio e lungimirante. Non vedevo l’ora di raccontarvelo.
Wanda Girardi Castellani
Ghe xe poco da zontarghe a sta nota:
incredibile, ma vero! Son ‘n dà a rilèsarme l’articolo del ’91. Tuto corisponde a verità. La nostra colaboratrice gavea intuio che se tratava de na sicura promessa. Averlo scoperto in anticipo ghe dà un gran vanto. Conplimenti anca da nialtri!